Військово-патріотичний спортивний клуб
"Каскад"

 

Трохи для початківців бійців


- Тема статті про самостійне вивчення бойових мистецтв. Тема не проста, тому досить складно давати рекомендації щодо вивчення різних напрямків бойових мистецтв. Адже кожен напрямок має свої особливості і методики вивчення. Більшість з нас бачили багато художніх фільмів гонконгівського виробництва, де неодмінно демонструвалася різна техніка і вправи, які повинні служити для підвищення майстерності в бойовому мистецтві. Проте, насправді вивчення бойових мистецтв зовсім інше, ніж показане в цих фільмах. Безсумнівно, ніякої відеоматеріал і ніяка книга не замінить вчителя, який повинен навчати стилю індивідуально. Може, краще піти в групу, де платити треба менше? Але там багато людей, рух деколи складно "схопити"; дивитися на сусіда, який стоїть поруч, зовсім погано: він часом виконує рух гірше, ніж роблю я сам. Учитель підходить і поправляє рух рідко, та й взагалі, немає повної впевненості, чи правильно я виконую рух. Але що ж робити? Адже багато викладачів вимагають за індивідуальне навчання таку високу суму, що немає можливості платити за регулярні заняття. Доводиться купувати відеокасети, книги і намагатися розібратися у всьому самому. На жаль, важко говорити про те, що стиль можна вивчити без викладача, однак, я постараюся дати деякі поради, які, на мою думку, допоможуть почати вивчати той чи інший напрямок. Отже, стає ясно: перш ніж почати щось вивчати, треба розібратися в напрямку і з'ясувати, чи є якісний матеріал з хорошим майстром, який викладений дохідливо і системно. Якщо матеріал виявляється сильно розрізненим, то я б радив почекати з вивченням цього стилю, навіть якщо він дуже сподобався. Але ось все-таки вдалося дістати книги і відеокасети, і знайти людей, які практикують цей напрям вже давно, у них можна консультуватися. Але ще треба розібратися, чи є у вас достатньо місця вдома або в залі для вивчення цього стилю. Як правило, якщо стиль має розвинену прижковую техніку, в ньому багато падінь, пробіжок, руху широкі і амплітудні, то без великого залу не обійтися. У цьому випадку добре мати мати для вивчення падінь. Дуже добре, якщо в залі є дзеркала. До речі, тренажери начебто різних мішків і манекенів, як правило, в перший час не потрібні. Одяг я б радив вільну, але не широку, хоча вона найбільш красива. Краще одягти, наприклад, футболку або олімпійку та тренувальні штани, які добре розтягуються. Широка традиційний одяг сильно приховує ваш рух, тому, коли ви будете дивитися на себе в дзеркало, рухи тіла для вас будуть погано видні. Будинки ввечері можна дивитися на себе в відображення вікна або шафи. Тепер належить зробити другий і, мабуть, найскладніший крок - почати вчити рух. Я припускаю, що у вас є відеоматеріал і є можливість порівняти свої рухи з рухом майстра.
Отже, постава. Кожне положення тіла містить свою поставу. Під поставою я маю на увазі правильне положення частин тіла, починаючи зі стоп ніг, колін, стегон, попереку, грудей, плечей, спини, шиї, голови, ліктів, зап'ястя і тільки потім пальців рук. У кожній позиції треба працювати над поставою і правильним розподілом ваги тіла. Постава в кожній позиції повинна контролюватися вами. Часом досить подивитися на поставу в позиції людини на фотографії, і відразу можна визначити, майстер це чи новачок. Над поставою також, як і над позиціями, треба дуже багато і довго працювати. Порівнювати себе треба з майстром. При розучуванні рухів стежте за собою дивлячись у дзеркало. При виконанні рухів руками постава може порушуватися, що є серйозною помилкою. Тому на перших порах рухи руками виконуються повільно, без напружень, треба обов'язково контролювати всі частини тіла. Як правило, початківці допускають такі типові помилки: при піднятті рук вгору дуже сильно задирають плечі, при русі рук вліво вправо порушується положення спини та попереку. При русі рук вперед завалюється тулуб вперед і задираються плечі. Також дуже часто порушується розподіл ваги тіла. Найбільш складні кругові рухи руками, або коли руки рухаються по різних траєкторіях і з різною швидкістю. У цьому випадку дуже важливо контролювати не тільки початкове і кінцеве положення рук, але і проходить позицію. Я б радив зупинятися в проходять позиціях і контролювати свою поставу. При розучуванні позицій необхідно стояти від декількох секунд до декількох хвилин. В деякі позиціях майстри можуть стояти більше однієї години. На початковому етапі робота над поставою і позиціями повинна займати дуже багато часу, і хто не приділяє цьому належної уваги, навряд чи досягне гарних результатів. У середньому для звичайних людей освоєння позицій і постави приходить після року занять. Я постійно контролюю свою поставу при виконанні базових вправ. І настійно рекомендую всім початківцям звертати на неї особливу увагу.
Вивчення пересувань. Кожен напрямок має свій вид пересувань. Так, є стилі, що використовують зигзагоподібні пересування, в інших лінійне пересування є домінуючим. Скільки стилів, стільки й видів пересувань, стільки й особливостей кроків. Треба врахувати і ритмічний малюнок, і пластику пересувань, і легкість - хіба все опишеш! Що ж спільного при розучуванні пересувань? По-перше, це координація і комфортний стан, по-друге, це дотримання тієї постави, яку передбачає цей стиль, по-третє, це правильний розподіл ваги. Робота ніг в бойових мистецтвах набагато важливіше роботи рук. Тому пересуванням приділяється набагато більше уваги і часу, ніж розучування, наприклад, техніки ударів руками. Без правильних пересувань неможливо контролювати в динаміці дистанцію, немає можливості виконати ефективну атаку і контратаку, а також захист. "Мляві" ноги в пересуваннях - страшний бич дилетантів і недоуків, як правило, вони-то і не можуть діяти рішуче і реально, а от руками махати багато вміють. Цікаві і парадоксальні випадки, коли пересування в залі можуть бути вельми не погані, але варто опинитися на м'якому грунті або на кикбоксерские рингу (а там покриття досить м'яке), як пересування борців стають млявими, і ефективність всієї розучені техніки нівелюється. Розучуйте пересування на різному ґрунті, асфальті і траві, в залі і на піску, в жарку погоду і в сиру і т.д. У більшості стилів пересування повинні виконуватися з дотриманням певного рівня. Наприклад високого, середнього, низького рівня. Звичайно, є й винятки, але це виходить за рамки цієї статті.
Вивчення рухів руками. Різноманіття технік руками неможливо перерахувати. Загальні правила для розучування рухів руками такі. Треба не поспішати. Обов'язково стежити за початковою і кінцевою позицією, тобто чітко "зловити" траєкторію руху, простежити шлях, намалювати подумки або представити весь малюнок руху в просторі. І потім багаторазово повторювати. Дуже важливо стежити за розслабленням, прагнути не застосовувати вибухову силу, різкість, напруга. Швидкість можна додавати по мірі засвоєння матеріалу. Якнайбільше порівнювати себе з майстром. Дуже важливо виконувати точну координацію рухів, необхідно стежити за поставою і позицією. Якщо стиль містить жорсткі, вибухові удари і відпрацювання на лапах, манекенах і т.д., то приступати до такої роботи треба не з перших занять, щоб не "зламати" відпрацьовувати техніку по повітрю. Культура рухів руками наповнює будь-який стиль неповторним змістом і красою, що ріднить бойові напрямки з мистецтвом. Рухи руками у майстра немислимі без внутрішнього змісту і роботи всього тіла. Коли руки рухаються не залежно від руху тіла, втрачається гармонія, і це відразу видає низький рівень виконавця.
Вивчення технік ногами. Практично все, що написано про рухи рук, можна застосувати до руху ногами. Додаткову трудність при розучуванні техніки ніг складає стійкість, саме стійкість, а не рівновагу. Тут особливо треба відзначити, що стійкий стан неможливо без правильного дихання і психічної врівноваженості. Дуже важливо стежити за становищем стегон і постави всього тіла. Основу при виконанні рухів ногами становить точна координація і легкість. Поза сумнівом, багато стилі мають розвинену техніку ніг, для чого використовуються спеціальні вправи на розтяжку і рухливість суглобів. Щоб не допускати травм при розтяжці, рекомендую дуже добре розігріватися простими вправами і лише тільки потім переходити до розтяжці. Я не прихильник тягнутися на "холодну", а також не прихильник "жорсткої" розтяжки. Треба обов'язково враховувати кліматичні умови, в яких ви займаєтеся, і свій вік. У Китаї, наприклад, "жорстко" розтягують тільки дітей до 7-9 років, і то добре підготовлених. У більш пізньому віці до розтяжці ніг треба підходити дуже обережно, тому еластичність м'язів у всіх людей різна.

 

 

kaskad2


plan kalendar_2019_




Наші друзі


 

ratoborec

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fasebook 

 

 

 Youtube